Saturday, December 09, 2006

Rosing ska heta Bionda – på riktigt


Nu byter Linda Rosing namn – även privat.
För att skydda sitt nya artistnamn Bionda lägger hon till det i folkbokföringen.
– Nu heter jag Bionda. Nu är jag Bionda, säger hon.
Linda Rosing ligger i startgroparna för en sångkarriär. För att bli internationellt gångbar vill hon ha ett säljande artistnamn. Hon fastnade för Bionda.
Nu har hon gått ett steg längre och byter namn på riktigt.
– Jag lämnade in min ansökan till folkbokföringen i morse (läs i går).

Tatuera in namnet
Anledningen till namnbytet är att hon vill undvika en namnkonflikt. I Italien fanns på 1970-talet en populär diskogrupp som kallade sig La Bionda.
– Ingen ska kunna säga att jag har stulit någon annans namn. Nu heter jag Bionda. Nu är jag Bionda.
– Jag ska tatuera in Bionda som en autograf i svanken, avslöjar Linda Rosing.

No comments: