Monday, June 26, 2006

Far lär son om teori och praktik...

Sonen, 10 år: Pappa, vad är skillnaden mellan teori och praktik?
Pappa: Min son, gå och fråga din syster om hon skulle knulla en totalt främmande man för 10 000 kr.

Sonen gör som han blir tillsagd, varpå systern, något förläget, svarar att hon nog skulle göra det. Sonen informerar pappan om detta.

Pappa: Nå, gå nu och fråga din mor om hon skulle knulla en främling för 10 000 kr.

Sonen ställer sin mamma frågan, och mamman svarar efter en stunds tvekan jakande. Sonen berättar detta för pappa.

Pappa: Skulle du då, min son, knulla en främmande man för 10 000 kr?

Sonen tvekar en stund, och svarar sedan "ja".

Pappa: Nå, min son nu ser du: I detta hushåll har vi i teorin en mor, en dotter och en son. I praktiken har vi två horor och en liten bög...

1 comment:

karidola said...

Pappan kommer hem, sätter sig på soffan och mummlar typ: Paradox, paradox!

Svärmor: Vad menar du med det då?
Pappa: Undrar bara om du skulle knulla en främling för $100?
Svärmor: Om jag lyckas att finna mig en sån, varför inte? Då skulle jag köpa mig nya skor.

Pappa: Paradox, paradox!
Mamma: Vad menar du med det då?
Pappa: Undrar bara om du skulle knulla en främling för $100?
Svärmor: I princip är det möjligt. Då skulle jag köpa nya kläder.

Pappa: Paradox, paradox!
Dotter: Vad menar du med det då?
Pappa: Undrar bara om du skulle knulla en främling för $100?
Dotter: Lätt! Har du nån klient för mig? Vill precis ha en ny mp3-spelare.

Pappa: Paradox, paradox! Hela hushålet av horor - men inga pengar alls!